onsdag 15 december 2010

Lucka Nr. 16!


Jakten på den perfekta granen…

I dagens lucka får ni historien om vår jakt på den perfekta granen! Det hela utspelade sig i lördags då det var några plusgrader; en bra dag för att köpa julgran!

Jag och the lumberjack ovan (dottern) gav oss ut på jakt efter den perfekta julgranen. Nej, vi högg inte den själv, även om man kan tro det när man ser bilden, utan den är tagen när vi skulle hugga till foten. Istället tog vi en promenad runt kvarteret till grannen längre ner på gatan som säljer jättefina granar.

Rustad med arbetsvantar började jag lyfta fram gran efter gran efter gran men dottern skakade bara på huvudet. Jag blev allt mer blöt men plötsligt såg jag den: Granen med stort G. Ett problem bara, det var ett annat par som var intresserade av den. En försäljare kom och löste av mig men dottern fortsatte att skaka på huvudet. Paret med granen kunde inte bestämma sig och la tillbaka granen. Snabbt var försäljaren, som förstått att vi var intresserad av just den granen, framme och tog den och vi nickade belåtet. Vi betalade och gick glada hem, bärande på vår gran. Efter oss kände vi blickarna från paret, som nog ångrade sig att de inte hållit fast vid granen. Men alla vet väl att vaktar man inte sin gran så…

Nu är den i alla fall på plats och är fantastisk, så fin gran har jag nog aldrig haft! Jag sätter in min gran tidigt för jag vill njuta länge av den!

Jag kommer att visa bilder på den i någon av helgens luckor!

Ha en trivsam torsdag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar